Різноманітність — запорука зростання бізнесу

Світ змінився. І справа не в тому, що смартфони змінили економіку, а бізнес перебуває у постійній адаптації до цифрових інновацій. На наших очах відбувається масштабний зсув поняття diversity від гендерного балансу до переосмислення поняття різноманітності як такої. Компанії в усьому світі все більше розуміють, що рівень інноваційності та доходів тісно пов'язаний із різноманітністю. Якщо не створити середовище, яке дозволятиме працівникам демонструвати їхні найкращі професійні та особисті якості, то компанія ніколи не розкриє свій потенціал. KPMG дослідили, які саме пріоритетні виміри має поняття різноманітності у сучасному бізнес-світі та як максимально ефективно використати кожен з них.

Вікова різноманітність як ресурс


Будь-який бізнес складається з трикутника капіталів: фінансового, інтелектуального та людського. Саме баланс цих сил створює платформу для подальшого успіху та конкурентоспроможності. Коли йдеться про людський та інтелектуальний капітали, компанії часто нехтують віковою різноманітністю, прагнучи фокусувати робочі колективи на працівниках до 35 років. Проте, чи справді це може бути запорукою для розвитку бізнесу?


Зростаюча тривалість життя сприяє глобальному економічному розвитку. Сьогоднішнє покоління літніх людей загалом здоровіше та активніше, ніж попереднє. Ці люди продовжують навчатися та працювати, змінюючи уявлення про пенсійний вік. Роботі цих людей притаманні емоційна стабільність, вміння вирішувати складні завдання, скрупульозність і унікальний досвід.


На думку Анни Пархоменко, керівниці галузевої практики фінансового сектора KPMG в Україні, команди, що складаються з кількох поколінь, більш ефективні та талановиті. Різне бачення, багатогранний професійний досвід та знання покращують стабільність компанії та її інтелектуальний капітал. Тож створення атмосфери поваги та справедливості для всіх, включно з можливостями для змістовної роботи та розвитку навичок, має вирішальне значення. Різноманітна за віком робоча сила також надає компаніям краще розуміння ринку, який складається з клієнтів різних поколінь та сегментів.


Політика компанії повинна враховувати вікову різноманітність на всіх етапах роботи: під час рекрутингу, оцінки персоналу, компенсацій, забезпечення безперервного навчання. Це також означає, що так звані програми «повернення» до робочого місця людей, які починають нове професійне життя, наприклад, після декретної відпустки або виходу на пенсію, — один із способів посилити професійний ресурс в організації.


Women Empowerment Principles


StarLightMedia – перша українська компанія, яка взяла на себе зобов'язання імплементувати Women Empowerment Principles в роботу свого бізнесу. Сьогодні цю компанію можна назвати адвокатом інклюзивності та гендерної рівності в медіаіндустрії.


"Два роки тому ми запитали себе: якою має бути компанія StarLightMedia в майбутньому? Що ми повинні змінити, щоб відповідати новим викликам? У нашій компанії є чітке переконання, що успішний бізнес буде конкурувати не тільки своїми ресурсами і талантами, а й корпоративною культурою. Для нас важливо, щоб ця культура відповідала запитам майбутнього і людей, які будуть приєднуватися до нашої команди в довгостроковій перспективі. Для її побудови ми визначили принцип: вдосконалюй себе, компанію і суспільство.


На наш погляд, інклюзивність, соціальна та екологічна відповідальність бізнесу – важливі елементи такої культури. Підписання Women Empowerment Principles (WEPs) було нашим першим кроком. Цей підхід допомагає інтегрувати принцип гендерної рівності в усі процеси роботи компанії. Одна з його важливих переваг – доступ до великого багажу досвіду, підходів, освітніх матеріалів, напрацьованих профільними інституціями ООН разом з партнерами по всьому світу. Це допомагає впроваджувати кращі стандарти і практики, які відповідають не тільки локальному, а й глобальному контексту." - зазначив Михайло Царьов, генеральний директор StarLightMedia.


Інвестори обирають різноманітність


За даними дослідження KPMG «The call to act. Women in alternative investments», інвестори у світі все частіше зараховують до основних вимог необхідність різноманітності, зокрема питання гендерного балансу. Якщо минулого року лише 11% інвесторів, які взяли участь в опитуванні, вимагали, щоб компанії посилювали зусилля з різноманітності, то цього року вже 42% планують продемонструвати активну позицію з цього питання.


Як різноманітність впливає на фінансові показники?


Чим більше компанія забезпечує різноманітність, тим вищими будуть показники інноваційності та дохід для бізнесу. У статті Harvard Business Review наводяться дані дослідження, учасниками якого стали понад 1700 компаній у восьми країнах (США, Франція, Німеччина, Китай, Бразилія, Індія, Швейцарія та Австрія). Підприємства, що сповідують культуру різноманітності та інклюзивності, є більш інноваційними з огляду на новизну структури їхніх доходів. Компанії з вищим за середній загальним показником різноманітності мають приблизно на 19% вищий показник доходу від інновацій і на 9% вищий показник EBIT.


Проте переваги різноманітності не обмежуються лише фінансовими показниками. Коли йдеться про формування довіри та репутації, саме різнокультурні, неоднорідні колективи отримують значно більший потенціал успіху на ринку та підтримку серед споживачів та клієнтів.

Джерело та повний текст дослідження: KPMG

Адрес

ул. Евгения Сверстюка, 19
02660, Киев, Украина

Написать нам

Позвонить нам

(044) 360-05-63
(095) 068 89 95
(098) 471 58 67